mersin escort mp3 indir

DOOM

Era prin 1994 parca, cand s-a deschis in Resita un fel de showroom de prezentare afiliat unei firme care se ocupa cu vanzarea de componente de PC, iar senzatia showroom-ului era un shooter absolut demential in care trebuia sa infrunti hoarde intregi de demoni veniti de cine stie unde, care de care mai urati si mai fiorosi. 

Episode I: Knee-Deep in the Dead

Armele erau spectaculoase, sunetul shotgun-ului cred ca mi-l amintesc si in ziua de astazi… cum se auzea… pe un SoundBlaster… actiunea furioasa iar grafica absolut sublima. Jucasem inainte Wolfenstein 3D iar jocul asta nou de ii ziceau DOOM era tot de la taticii gen-ului FPS – id Software.

Fara discutie a fost unul dintre jocurile care mi-au marcat copilaria, mie si multora asemenea mie, alaturi de Quake, Descent si mai tarziu Forsaken. Dupa DOOM 1 am avut… DOOM 2. Lansat la un an distanta, Doom II: Hell on Earth a fost… aceeasi marie cu aproape aceeasi palarie, dupa care franciza a luat o pauza de aproximativ 10 ani. 10 ani in care fanii nu numai ca nu l-au uitat dar si-au dorit cu ardoare o continuare. Care nu a intarziat sa apara… In straie noi, powered by id Tech 4, in 2004, id Software anunta cu surle si trambite… 

DOOM 3!!!

Union Aerospace Corporation (UAC) face niste experimente suspecte pe Marte in urma carora se deschide o poarta catre Iad pe care vin… ghici ce? Ingerasi care canta la harpe, sirene si fluturasi mov… Mnu, din care vin ca de obicei, hoarde intregi de demoni mari urati violenti nespalati agresivi si fara nici cea mai mica intentie de a purta o discutie civilizata. Cu tine, un space marine corporal care numa’ ce ai ajuns la baza de pe Marte. 

N-ai ajuns bine si incepi sa te distrezi maxim. Cu sirenele? Sigur, ai vrea tu… Incepi sa te distrezi bantuind prin coridoare intunecate, cotrobaind prin locuri suspecte si trimitand inapoi in Iad demonii care au venit sa-ti strice feng shui-ul. Dar nu te necaji, intr-un final (desi cu greu) scapi cu viata. Jocul a fost bine primit, fanii DOOM l-au savurat, pentru ca ce poate fi mai placut intr-o dupamiaza ploioasa sau intr-o seara in care iubita este lipsa, decat sa iei situatia in propriile maini si sa faci putina justitie pe Marte cu potarnichile alea de demoni scapati de la chinurile vesnice ale iadului…

Dupa DOOM 3, praful s-a asezat atat pe Marte cat si pe tastaturile gamerilor de pretutindeni care asteptau cu sufletul la gura o noua versiune. DOOM a fost prea misto ca sa dispara asa in neant. O continuare care de data asta intarzia sa apara, o continuare care (spre disperarea fanilor) a suferit de boala Duke Nukem.

In 2009 a fost anuntat ca DOOM 4 se afla in lucru iar noi ne-am bucurat tare. In 2013, ciudat an, aflam ca DOOM se afla intr-un mega impas iar developmentul este repornit aproape de la zero. Zic e clar, s-a terminat cu el, il amana, il reseteaza, il rebooteaza, numa bine il ingroapa de tot. Nu a fost chiar asa, oamenii au facut asta pentru ca doreau ca urmatorul DOOM sa se intoarca la radacini. Adica sa nu devina o continuare absolut plictisitoare ci sa revina la atmosfera si stilul alert din primele versiuni. Tu si demonii, asta e toata povestea in DOOM. Aia vin multi si tu trebe’ sa ii casapesti pe toti, intr-un mod cat mai violent cu putinta.

3 ani mai tarziu, DOOM 4 vede lumina reflectoarelor. 

Reboot-ul din 2013 i-a prins bine pentru ca DOOM este… ei bine… este DOOM. Avem o grafica adusa la zi si un gameplay extrem de fluid la 60fps [am inteles ca pe ambele console se pastreaza acest lucru]. Avem adversari care de care mai urati si mai nervosi si avem cele mai misto efecte speciale / fatalitati pentru nefericitii demoni care de data asta habar n-au ce ii asteapta.

Poveste

Iti mai aduce aminte Marte? Erai un caporal trimis sa investigheze niste lucruri ciudate, ceva cercetatori lipsa, o serie de experimente putin prea periculoase, maruntisuri d’astea… Nu iti mai aduci?

Vezi ca tot acolo te trezesti acuma… Te trezesti legat de un altar intr-o pivnita suspecta pe Marte si constati ca ai parte de o invazie demonica care nu sti de unde vine si ce treaba are cu tine. Te eliberezi si incepi cautarea vietii tale, incercand sa ajungi la suprafata si intre timp sa afli care e sursa infestarii demonice si cum ai putea sa o opresti.

O mega poveste cu multe intrigi si rasturnari de situatie, care te impinge din agonie in tristete si in fericire in acelasi timp, care te tine lipit de… nevermind…

Gameplay

Nu poti sa faci reload! NU POTI SA FACI RELOAD! Poti sa faci Double Jump dar nu poti sa faci reload. Trebuie sa impusti tot ce misca pe banda rulanta, NU ai timp sa faci reload! Asa ca baietii nu au implementat o mecanica de reload. PENTRU CA NU AI TIMP SA FACI RELOAD!

Gamepaly-ul e frenetic. Aia vin spre tine in hoarde, sunt o gramada, tu esti singur. Nu ca ar fi asta o problema. Aia sunt suparati, esti tu suparat. Daaar tu ai ditamai armele cu tine, la randul lor, care de care mai suparate.

Toate armele clasice din DOOM se intorc intr-o prezentare vizuala de exceptie (plus cateva noi) avand ca unic scop – macabrul macel si grotescul spectacol vizual de care esti 100% responsabil.

Pistolul e cea mai necajita arma. Shotgun-ul e superb! Drujba, veche dar de incredere, e un must have, semanand groaza absoluta in randul bietilor nefericiti dezmembrati care habar n-au ce ii asteapta, iar BFG-ul… da da, avem BFG-ul, este in lipsa altui cuvant, SUBLIM.

Fatalitatile de care vorbeam se numesc Glory Kills (sunt extrem de spectaculoase) si arata de fapt suprematia ta absoluta asupra prapaditilor care n-au avut pace sa stea in Iad si au venit sa-ti tulbure tie linistea.

Daca esti ranit, cauti health pack-uri pentru ca sanatatea nu se regenereaza singura (ca la toate shooterele care se respecta – ai luat 10 gloante, stai la o pauza de respiratie si esti ca nou). Nu, aici trebuie sa gasesti pachetele de sanatate pe care le asimilezi asemeni unui Borg din Star Treck dupa care esti OK bah’. Inapoi la casapit demoni. Eu am impresia ca iti si place…

In cazul in care din motive obscure mori, nu crezi ca mori asa usor. Tine minte ca aia pe care i-ai chinuit pana acuma vor razbunare, iar strigatul lor ajunge din Iad tocmai catre nefericitul responsabil de terminarea existentei tale. Deci nu mori cu una cu doua pentru ca prima data demonul de deasupra ta (stiu suna pervers) iti smulge membrele si dupa ce ti le smulge iti da cu ele in cap. Drept razbunare. Pentru ca ai fost rau. Raule.

Apropo de nivele, ai 13 nivele ca asa e frumos iar pe fiecare nivel exista cate o zona secreta care poate fi activata si odata activata iti ofera posibilitatea sa joci pe rand 13 nivele ale originalului.

Grafica

DOOM este motorizat de id Tech 6, care este produsul unei echipe extrem de dedicate formata din veterani de la id Software si ingineri de top din industrie incluzand chiar si un numar destul de mare de experti de la Crytek.

Rezultatele sunt spectaculoase. Jocul are o prezentare grafica de exceptie. DOOM is all about gameplay dar grafica isi face treaba incredibil de bine, oferind in acelasi timp un gameplay fluid la 60 de cadre pe secunda pe ambele console.

Avem o gramada de tehnologii grafice implementate in id Tech 6 – Anti-aliasing, Player self-shadow, Compute shaders, Motion blur, Depth of field, HDR Bloom, etc.

DOOM arata bine, in unele momente chiar foarte bine, este atmosferic, reuseste sa te faca sa simti ca esti acolo, simti gustul de praf de Marte in cerul gurii, culorile sunt vii, efectele speciale bine gandite, iar Glory Kills sunt implementate vizual extrem de spectaculos.

Sunet

Coloana sonora este antrenanta iar sunetul armelor ajuta la imersie. Cred ca as fi preferat mai multa gravitate, mai ales la sunetul shotgun-ului, dar eu personal ma declar multumit de efectele audio din acest joc. Desi repet, mi-as dori ca sunetul armelor sa fie mai “grav”.

Mutiplayer

Jocul are multiplayer. Deci jocul asta are un multiplayer absolut mega-tare si super-distractiv. Ai asa:
– TDM (Team Deathmatch) 
– Clan Arena 
– Freeze Tag 
– Domination 
– Warpath
– Soul Harvest 

Faza tare este ca poti lua cate o runa de demon care te transforma pentru o scurta perioada intr-un demon suparat in fata caruia nimeni nu are absolut nicio sansa. Vezi ca nu poti lua bonus heatlh-uri si power-ups-uri cat esti posedat…

Grafica este mai slabuta decat in singleplayer, hartile sunt banale prin simplitate, nu avem nicio inovatie revolutionara in domeniu dar asta este si ideea. Nu e nimic serios sau complicat. E DOOM, demoni si multa distractie. Chiar trebuie sa joci jocu asta in multiplayer, e o experienta super tare alaturi de prieteni.

Concluzii

Poveste: 5
Gameplay: 10
Grafica: 9
Sunet: 10
Multiplayer: 7

Nota finala: 8.2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.